خود مراقبتی جسمی و ذهنی

نام نویسنده : نگین ولدخانی         ۲١ آذر ١۳۹۶ 1

خود مراقبتی جسمی و ذهنی

ممکن است برای کمک به همکارتان تا دیر وقت در شرکت بمانید. اما آیا شده به خودتان بگویید : من به استراحت نیاز دارم؟ در بیشتر مواقع اجازه میدهیم دیگران به جای ما تصمیم گیری کنند که کجا برویم ، کجا نرویم ، تعطیلات کجا برویم و .... و این را فراموش میکنیم که ما هم جایگاهی در این انتخاب ها داریم اما خودمان را فراموش میکنیم.

هیچکس تا موقعی که شما حرفی از نیازهایتان نزنید ، متوجه آن ها نمیشوند و تا وقتی که فقط به فکر دیگران هستید ، حتی خودتان هم نمیتوانید مراقب خودتان باشید چون تنها میخواهید که مراقب آدم های اطرافتان باشید.

بالاخره از این وضعیت خسته خواهید شد. پس زمان آن رسیده که کمی هم مراقب خودتان باشید.

این که دیگران را دوسا دارید بسیار زیباست اما نباید فراموش کنید که خودتان را هم تا حد زیادی دوست داشته باشید!

بخش مهمی از خود مراقبتی همین موضوع است که خودتان را دوست داشته باشید. خود دوست داشتن به معنی خودشیفتگی نیست! به این معنا است که شما از نظر فیزیکی و ذهنی مراقب خودتان باشید و به خود تان اهمیت دهید.

یکی از مهمترین دلایلی که افراد مسیر موفقیت را انتخاب میکنند ، این است که به خودشان اهمیت میدهند.

بخوانید : عوامل موفقیت در زندگی

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه با آسانترین راه ها از جسم و ذهن خود مراقبت کنید.




بخوانید : 5 راه برای خوشحال تر بودن در زندگی

چند راه برای مراقبه جسمی


1.نفس عمیق بکشید. با این کار در طول روز ، اکسیژن بیشتری به بدن خود میرسانید و به این ترتیب کارایی اعضای درونی بدنتون را افزایش میدهید.

2.زیر آفتاب قدم بزنید. وقت بگذارید و این کار را انجام دهید. مخصوصا زمانی که هوا خنک است. در این هوا اگر زیر آفتاب قدم بزنید ، حس بسیار خوبی از آفتاب خواهید گرفت.

3.چرت بزنید. در روز بین کار و در وقت استراحت 10 تا 20 دقیقه چرت کوتاهی بزنید. به این ترتیب انرژی شما بیشتر میشود و کمتر احساس خستگی میکنید.

4.بخندید! یک فیلم کمدی و زیبا ببینید یا با بهترین دوستتان چت کنید تا حال و هوای شما را تغییر دهد. هیچوقت نگویید : الان چه موقع خندیدن است!!

5.ساعت 6 صبح بیدار شوید. از آرامش صبح لذت ببرید. صبحانه زیبایی برای خود آماده و میل کنید.

6.ماساژ بگیرید. هر چند روز یک بار به مرکز ماساژ درمانی بروید و ماساژ بگیرید. روغن های خوشبویی که برای ماساژ استفاده میکنند هم برای بدن شما مفید است هم به شما آرامش میدهد.





چند راه برای مراقبه ذهنی



1.روتین کار خود را تغییر دهید. کاری که هر روز انجام میدهید را کنار بگذارید و برای یک روز هم که شده کار جدید را امتحان کنید.

2.در شهر بگردید. در شهری که زندگی میکنید ، خیلی از مکان ها وجود دارد که شما تا به حال به آن جا سر نزدید. به آن مکان ها بروید و مکان های جدیدی را کشف کنید.

3.از محدوده امن خود خارج شوید. برای یک ساعت هم که شده از این محدوده امن خود خارج شوید و کاری را انجام دهید که هیچ زمان انجام نداده اید. مانند : صحبت کردن با یک غریبه

4.شامی شاهانه بخورید! زمانی که تنها هستید، غذایی که دوست دارید برای خود سفارش دهید ، فیلم مورد علاقه خود را همراه با این غذای لذیذ ببینید. برای یک شب در ماه هم که شده رژیم خود را فراموش کنید.

5.وسیله جدیدی بخرید. برای خانه خود وسیله جدید و زیبایی بخرید که از دیدن آن لذت ببرید. مثل یک آباژور زیبا یا یک مبل راحتی زرد!!

6.تمیزکاری کنید. وسایل کهنه و غیر قابل استفاده منزلتان را یا دور بیندازید یا به کسانی هدیه بدهید که به آن ها نیاز دارند. برای خودتان هم که شده فضای خالی برای خانه تان ایجاد کنید و از آن همه شلوغی دور شوید.




امیدواریم با خواندن مطلب فوق تغییری در روند زندگی خود ایجاد کنید. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ما

علم روانشناسی چیست؟
Iranfromspace 4549683649
ترین های گردشگری ایران (بخش سوم)
2
چگونه " نه " بگوییم
Img 20180416 110730 911
آشنایی با دستگاه های موسیقی ایرانی (شکل گیری دستگاه)
Office interior design  4
چیدمان دکوراسیون اداری (براساس اصول فنگ‌ شویی)
Png monoshelf
معرفی شرکت مونوشلف

نظر شما