راه حل های خواب بهتر (قسمت چهارم)

نام نویسنده : شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز         ١۹ فروردین ١۳۹۷ 25

راه حل های خواب بهتر (قسمت چهارم)

راه حل های خواب بهتر

(قسمت چهارم)

در ادامه بحث پیرامون راه حل های خواب بهتر به ادامه غذاها و خوراکی هایی که در خواب شما موثر هستند می پردازیم، با ما همراه باشید.


مطالعه کنید: راه حل های خواب بهتر (قسمت سوم)


غذاهایی که شما را بیدار نگه میدارد، برخی از غذاها و نوشیدنی ها حاوی مواد تحریک کننده است که باعث می شود به خواب رفتن شما راسخت تر کند. اگر از قهوه لذت می برید، سعی کنید بعد از ساعت 3:00 بعدازظهر از خوردن آن و حتی المقدور آن را صبح مصرف نمایید .از دیگر مواد غذایی که شما را بیدار نگه میدارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


مواد غذایی کافئین، از جمله نوشیدنی های انرژی زا ، قهوه ، چای و... که مصرف این دسته از مواد غذایی بعد از ساعت 12 ظهر توصیه نمیشود

قند

الکل

اکسیتوکوکسینها مانند MSG


مطمئن ترین روشهای طبیعی برای داشتن خواب خوب و راحت چیست ؟

بسته شدن ساده چشمان شما و به خواب رفتن شما بهترین روش برای داشتن خواب راحت است. اما این روش همیشه درست کار نمیکند و برخی مردم نیازمند این هستند که تغییراتی در شرایط و محیط خواب خود فراهم آورند.شما ممکن است برای بخواب رفتن نیازمند انجام برخی روشهای خاص و همچنین خوردن بعضی مکملها باشید. در این مقاله تلاش میشود روشی طبیعی و مکملهایی مفید برای خواب راحت شما معرفی شود .


مطالعه کنید: راه حل های خواب بهتر (قسمت دوم)


مکمل، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی برای بسیاری از جنبه های سلامت شما، از جمله کیفیت خواب شما مهم هستند. روغنهای ضروری و حیاتی که این مواد مغذی را برای شما فراهم می کنند، میتوانند باعث آرامش شما می شوند. قبل از رسیدن به یک قرص خواب، روغنهای ضروری را امتحان کنید.


طعم شیرین باعث آرامش و بهبود کیفیت خواب می شود

استفاده از بابونه، اسطوخودوس و یلانگ ییلنگ برای خواب بهتر وآرامتر توصیه میشود

سنبل کوهی میتواند خواب آرام و عمیقی را به شما هدیه کند



مطالعه کنید: راه حل های خواب بهتر (قسمت اول)


منیزیم به عنوان ماده معدنی آرامش بخش نامیده می شود، زیرا استراحت شبانه را تقویت و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

ملاتونین ریتم روزانه شما را تنظیم می کند.

گیاهان آفتابگردان مانند آسموآهنگ و ماکا به بدن شما کمک می کنند تا میزان استرس را کنترل کرده و خواب شما را بهبود بخشد

چک لیست مورد نیاز برای خواب شما

دفعه بعد که وارد اتاق خود شدید، آن را برای هر چیز که می تواند خواب شما را مختل کند، کاملا" براندازکنید. هدف این است که اتاق خود را به محیطی تبدیل کنید که برای خواب بهینه شده است. آیا به اندازه کافی تاریک است؟ آیا سر و صدا زیاد است ؟ آیا دمای اتاق مناسب خواب راحت است؟ آیا نور مزاحم در اتاق شما وجود دارد ؟


علاوه بر اینکه محیط برای خواب خوب و راحت بسیار مهم است، شما میبایست قبل از خواب خود را از لحاظ ذهنی کاملا" آماده کنید. قبل از اینکه چشمان خود را ببندید به اتفاقات و جریانات مثبت زندگی خود فکر کنید. چندین نفس عمیق بکشید و هرگونه انرژی منفی یا تنش را از بدن خارج کنید. این اقدامات به شما کمک خواهد کرد که خواب آرامی را تجربه کنید.




چگونه می توانم وقتی از خواب پریدم مجددا" به خواب بروم ؟

گاهی اوقات شما تمام موارد را برای داشتن یک خواب راحت رعایت میکنید، رژیم غذایی مناسب میگیرید،ورزش میکنید و موارد ذکر شده را کاملا" انجام میدهید. اما ناگهان با یک صدای بلند و یا یک خواب بد و یا ترسناک از خواب بیدار میشوید. در این هنگام اگر مجدد به خواب نرفتید میتوانید یک چراغ روشن کرده و کمی مطالعه کنید. همچنین نوشیدن یک لیوان چای بابونه میتواند در این مواقع بسیار مفید باشد.


داستان شما

چه داروهای طبیعی به خواب رفتن کمک می کند؟ آیا از یک مکمل استفاده کرده اید؟ رژیم غذایی خود را عوض کرده اید یا از استراتژی دیگری برای بهبود الگوهای خواب استفاده کرده اید؟ داستان خود را در بخش نظرات به ما بگویید.


پیشنهادات ما

2
چگونه " نه " بگوییم
Main
راه های کنترل خشم
Photo 2017 08 16 10 31 11
آموزش تزیین باغچه خانه با ابزاری ساده
B r4
از بین بردن جوش های سر سیاه (قسمت دوم)
Asli
مشهورترین شهر های زیرزمینی جهان(بخش دوم)
5
10 مواد غذایی غنی در ویتامینk (ویتامین کا)

نظر شما





مهدی معنوی  |  ۲۶ فروردین ١۳۹۷ 0

من همیشه قبل ازخواب چای وقهوه میخوردم که اززمانی که این مطلب رومطالعه کردم خوابهای من خیلی بهتروعمیق ترشده