سالاد سویا و عدس

نام نویسنده : نگین ولدخانی         ۲۳ آذر ١۳۹۶ 1

سالاد سویا و عدس


سویا یکی از ارزشمندترین مواد غذایی میباشد که دارای خواص مختلفی است. در این مقاله به شما سالادی را معرفی میکنیم که سرشار از مواد غذایی با تمام خاصیت های مهم است. عدس دارای فیبر ، پیاز و سیر دارای آنتی باکتریال ، لیمو و فلفل دلمه ای دارای ویتامین c ، کرفس دارای پتاسیم و ویتامین k , A و پیازچه باعث کاهش قند خون و کلسترول میشود.

مواد لازم برای سالاد :

دانه های سبز سویا (تازه یا یخ زده) : یک فنجان

عدس پخته شده : یک فنجان

پیاز خورد شده (ترجیحا پیاز قرمر) : یک عدد متوسط

سیر خورد شده : یک حبه

فلفل دلمه ای رنگی خورد شده : نصف فنجان

پیازچه خورد شده : 3 عدد

کرفس خورد شده : نصف فنجان


بخوانید : طرز تهیه سالاد قارچ و عدس




مواد لازم برای سس سالاد :


آب لیمو ترش : 3/2 فنجان

ریحان ریز شده : چند برگ

جعفری ریز شده : چند شاخه

روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل : به مقدار لازم


بخوانید : طرز تهیه ترشی قارچ و زیتون



ابتدا در یک کاسه عدس ، دانه های سویا ، پیاز ، سیر ، فلفل ، پیازچه و کرفس را با هم اضافه و مخلوط کنید. صعی کنید با قاشق های چوبی این کار را انجام دهید تا عدس ها له نشوند.

برای تهیه سس نیز روغن زیتون را با جعفری و ریحان های ریز شده در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید. سپس آب لیموترش ، فلفل و نمک را به آن اضافه کنید.

سس را به سالاد اضافه کنید و آن را درون یخچال قرار دهید. دقت داشته باشید که سالاد باید برای ظرف مدت 4 ساعت درون یخچال باشد. پس از 4 ساعت آماده خوردن است.

از تکه های کوچک نان تست برشته شده میتوانید درون سالاد یا کنار آن استفاده کنید.

درون سس میتوانید از موسیر ، سس سویا ، رازیانه و سس بالزامیک نیز استفاده کنید.




لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


پیشنهادات ما

Photo 2017 08 16 10 31 11
آموزش تزیین باغچه خانه با ابزاری ساده
Photo 2017 07 25 12 39 52
طرز تهیه بیف مغولی اسپایسی
Dark matter backgrounds
آموزش مبانی کیهان شناسی (بخش پنجم)
عوامل خجالتی شدن کودکان (بخش دوم)
Png monoshelf
معرفی شرکت مونوشلف
B r4
از بین بردن جوش های سر سیاه (قسمت دوم)

نظر شما