طرز تهیه کوکو سبزی رژیمی در فر

نام نویسنده : ایمان قادری         ۲۲ فروردین ١۳۹۶ 43

طرز تهیه کوکو سبزی رژیمی در فر

از اینکه مقالات بخش آشپزی و غذایی بانک مقالات را دنبال می کنید، از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم و امیدواریم که از تهیه و سرو این غذای خوشمزه و از طعم خوب و جدید آن نیز در کنار عزیزان لذت ببرید. 

طرز تهیه کوکو سبزی رژیمی در فر

کوکو سبزی از جمله غذا هایی است که هم سریع آماده می شود و هم طعم دلنشینی دارد . معمولا کوکو سبزی را با نان میل می نمایند ، اما در کنار سبزی پلو و ماهی نیز گاها دیده می شود . این غذای خوشمزه یک ایراد بزرگ دارد و آن هم میزان استفاده ی روغن در سرخ کردن آن است . این میزان از روغن می تواند مضراتی را برای ما داشته باشد . در نتیجه امروز قصد داریم تا طرز تهیه ی نوعی از این کوکو را آموزش دهیم که نیازی به روغن ندارد و به صورت قالبی در فر پخته می شود . ابندا نگاهی می اندازیم به مواد لازم جهت تهیه ی این کوکوی بدون روغن و البته خوشمزه :

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی رژیمی :

دو و نیم لیوان سبزی کوکو خرد شده شامل تره ، گشنیز ، جعفری ، نعنا ، کمی شوید ، سیر

سه عدد تخم مرغ

آرد ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

نمک ، زردچوبه ، فلفل سیاه ، پودر تخم گشنیز به میزان لازم

یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر

زرشک و گردو به میزان لازم


این مقاله را بخوانید :  طرز تهیه سوپ جو و نودل


طرز تهیه کوکو سبزی رژیمی و قالبی در فر : 


کوکو سبزی رژیمی در فر


ابتدا نیاز است تا فر را گرم کنید . برای این کار درجه ی حرارت فر را روی دمای صد و نود درجه ی سانتیگراد تنظیم نمایید و اجازه دهید دقایقی در همان دما گرم شود . در این فاصله سبزی ها را آماده کنید . اگر از سبزی های تازه استفاده می نمایید آن ها را ساطوری کنید . حواستان باشد سبزی ها خیلی ریز نشوند . اگر هم از سبزی های فریزری استفاده می نمایید ابتدا آن ها را یخ زدایی کنید و سپس آب آن ها را با دست کامل بگیرید .

سپس سبزی ها را داخل یک ظرف مناسب بریزید و تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و هم بزنید . سپس نمک و ادویه ها را به اضفه کنید و حسابی هم بزنید . آن قدری این کار را انجام دهید تا کاملا ترکبی شوند . ادویه ها را نیز به دلخواه و با توجه به طبع تان اضافه نمایید .

در یک ظرف جداگانه بیکینگ پودر را با آرد مخلوط نمایید و سپس این مخلوط را به ترکیب سبزی و تخم مرغ اضافه نمایید و خیلی خوب با هم مخلوط نمایید . در این مرحله و در صورت تمایل می توانید زرشک ها را به آن اضافه کنید تا درون کوکو ها بپزند . البته می توانید زرشک را در پایان به کوکو اضافه نمایید . استفاده از زرشک نیز به طبع شما بستگی دارد .

سپس قالب خود را آماده نمایید . برای این کار آن ها را چرب و سپس آرد پاشی کنید . مایه ی کوکو را درون قالب ها بریزید و روی آن ها را با فویل بپوشانید . حالا قالب را به مدت سی و پنج الی چهل دقیقه داخل فر قرار دهید و اجازه دهید کوکو ها بپزند . سپس قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شوند . کوکوی شما آماده است . فقط کافی ست تا آن ها را از قالب خارج کرده و با گردو و زرشک تزییت نمایید . امیدواریم از خوردن این کوکوی سالم و بدون روغن در کنار خانواده لذت ببرید .


بانک مقالات



پیشنهادات ما

عوامل خجالتی شدن کودکان (بخش دوم)
8713535460 79d140dda2 o 1
بهترین برنج اسپانیایی
2
چگونه " نه " بگوییم
Png monoshelf
معرفی شرکت مونوشلف
Photo 2017 07 25 12 39 52
طرز تهیه بیف مغولی اسپایسی
Img 20180416 110730 911
آشنایی با دستگاه های موسیقی ایرانی (شکل گیری دستگاه)

نظر شما