عادت های زندگی سالم (2)

نام نویسنده : نگین ولدخانی         ١١ دی ١۳۹۶ 1

عادت های زندگی سالم (2)



در قسمت اول این مقاله درباره رندگی سالم و عادت های غذایی مفید صحبت کردیم. در این قسمت برای شما از عادت های زندگی سالم میگوییم.

جدا از ورزش کردن و خوردن غذاهای سالم ، در طول روز کارهای دیگری نیز باید برای سلامتیتان انجام دهید. روح و روان شما هم به ورزش کردن و غذای سالم نیاز دارد.

بخشی از روح و روان سالم ، جسم سالم است. برای داشتن جسمی سالم در مقاله قبل پیشنهاد هایی برای شما ارائه دادیم.

بخوانید : عادت های زندگی سالم (1)

در این قسمت از مقاله به شما پیشنهاد هایی درباره سلامت روح و روان به شما ارائه میدهیم.

چند عادت برای روح و روانی سالم

1.بالش خود را بغل کنید!!

همانطور که جسم انسان نیازمند غذاست روح نیز به غذا نیاز دارد. خواب غذای روح است. در تمام مقاله های سلامتی به شما میگویند که خواب بسیار مهم است ، سعی کنید خوب بخوابید و .... اما این را نمیگویند که عاشق خواب باشید و با اشتیاق آن را در آغوش بگیرید. اگر بیخوابی زیاد به سراغ شما می آید دم نوش های آرامش بخش بنوشید ، قبل از خواب یک کاسه ماست بخورید و از این قبیل کارها اما سعی کنید هرگز قرص و دارو برای خواب مصرف نکنید. روش های سنتی کارآمدتر از داروهای شیمیایی است. از خوردن قهوه و نسکافه بعد از ساعت 5 عصر خودداری نمایید.




2.کتاب بخوانید

کتاب خواندن بسیار آرامش بخش است. کتاب خواندن فواید زیادی دارد : تمرکز شما را بالا میبرد ، با دنیای اطرافتان شما را بیشتر آشنا میکند ، اعتماد به نفس شما را افزایش میدهد، یادگیری شما را بالا میبرد ، شما را فرد باهوشتری میکند و مهمتر از همه این دلایل آرامش شما را افزایش و استرس شما را کاهش میدهد. یکی از راه های مقابله با افسردگی نیز کتاب خواندن است. کتاب خواندن شما را از فکر و خیال میرهاند.




3.مدیتیشن

مدیتیشن باعث کاهش درد و استرس میشود. مدیتیشن باعث میشود که شما آرامتر از همیشه باشید ، کمتر خشمگین شوید و بیشتر تمرکز داشته باشد. مدیتیشن همچنین فشار خون و بیماری های قلبی را ماهش میدهد. مدیتیشن با آراکشی که در شما ایجاد میکند باعث میشود که راحتتر بخواب روید و روند پیری مغز را کند میکند. اما برای نتیجه هرچه بیشتر باید تمرینات آن را مداوم انجام دهید.




4.تفریح

از نقطه امن خود بیرون بزنید و به معنای واقعی کلمه تفریح کنید. کار و مشکلات را برای چند ساعت کوتاه هم که شده فراموش کنید. روان شما به کمی تنوع نیاز دارد. تفریح باعث سرزندگی و نشاط در زندگی اجتماعی شما میشود. با دوستان خود وقت بگذرانید و با خانواده خود به گردش بروید. زمانی که با افرادی که دوستشان دارید و به آنها اهمیت میدهید وقت میگذرانید ، حالتان خوب میشود.




لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


پیشنهادات ما

2
چگونه " نه " بگوییم
Photo 2017 07 16 15 30 16
ثبت نام در ویکیوز
8713535460 79d140dda2 o 1
بهترین برنج اسپانیایی
Photo 2017 07 25 12 39 52
طرز تهیه بیف مغولی اسپایسی
علم روانشناسی چیست؟
Photo 2017 08 14 15 59 19
ساخت وسایل کاربردی با شلوار لی

نظر شما