غذا خوردن با معده خالی

نام نویسنده : نگین ولدخانی         ١۶ دی ١۳۹۶ 1

غذا خوردن با معده خالی


مانند تمام انسان ها ما زمانی نیاز به غذا پیدا میکنیم که بسیار گرسنه باشیم. معده ما غرغر میکند و عکس العمل ما پیدا کردن غذایی است برای سیر شدن. اما تا به حال به شما گفته شده که با معده خالی نباید غذا بخورید؟

به زمانی فکر کنید که بسیار احساس گرسنگی میکردید. آنقدر که بگویید " میتوانم یک اسب را بخورم" ، آیا در آن زمان غذای مناسب و کافی میل کرده اید؟ خیر و هر غذایی که در دسترس بود را افراطی مصرف کرده اید.

زمانی که معده شما خالی است ، قند خون شما به سرعت افت میکند. چون بدن شما میخواهد که از خود محافظت کند به این ترتیب تمام چیزهایی که در بدن شما دارای کالری میباشد دارد را جذب میکند. به این دلیل است که در زمان گرسنگی به غذاهایی با چربی بالا مانند فست فود و کباب و ... گرایش بیشتری پیدا میکنید.

زمانی که شما گرسنه هستید ، تقریبا تمام غذاها به نظر خوب می آید. اما حتی زمانی که غذای کافی میل کردید باز هم احساس سیری نمیکنید و به دنبال غذاهایی برای خوردن میگردید. زمانی که به شدت گرسنه هستید ، کار سختی است که از غذاهای شیرین ، چرب و مضر اجتناب کنید.




در هنگام گرسنگی هرگز به خرید نروید. زمانی که گرسنه هستید و به خرید میرودی تنها غذاهای مضر و خوش رنگ و لعاب را خریداری میکنید. افراد گرسنه به غذاهای پر کالری تمایل بیشتری پیدا میکنند چون انرژی آن ها به پایان رسیده و بدن به انرژی نیاز دارد. اما زمانی که سیر هستید و به خرید میروید ، غذاهای سالم مانند سینه مرغ ، میوه و سبزیجات به جای غذاهای مضر مانند گوشت قرمز ، اسنک های نمکی و شکلات خریداری میکنید.

دکتر سامانتا هلر استاد دانشگاه نیویورک میگوید : " زمانی که بدن از انرژی خالی میشود ، بدن در حالت دفاعی قرار میکرید و کالری های بدن را جایگزین کالری های از دست رفته میکند. پس هنگام گرسنگی اگر از غذاهای پر کالری مصرف کنید ، بدن آن را برای مواقع ضروری خود ذخیره میکند و این مانند یک خواب زمستانی است. علت بزرگ چاقی نیز همین است."




اگر شما عادت دارید که تا آخرین لحظه گرسنگی منتظر شوید و سپس غذا بخورید ، بهتر است که ابتدا با یک میان وعده مانند میوه ها ، آب ، مغزها (گردو ، فندوق ، بادام و ...) ، سبزیجات و ... شروع کنید. سعی کنید در محل کار و بر روی میز خود میان وعده های یر یروتئین نگه داری کنید. (برای این منظور مواد غذایی با پروتئین بالا را حتما مطالعه فرمایید.) و زمانیکه احساس گرسنگی کمی کردید از آن ها کمی میل کنید. یادتان باشد که میان وعده ها نیز باید کم کم مصرف شوند.

بخوانید : مواد غذایی غنی در پروتئین


به خاطر داشته باشید :

1.هرگز با معده خالی غذاهای سنگین میل نکنید.

2.همیشه همراه خود و در کنارتان اسنک های مفید برای خوردن داشته باشید.

3.در طول روز آب زیادی مصرف کنید.

4.حتی برای وعده صبحانه معده تان نباید خالی باشد.

5.زمانی که ورزش میکنید و انرژی شما رو به اتمام است سعی کنید تنها آب میل کنید تا 2 ساعتی از ورزش کردن شما بگذرد.

پس دفعه بعدی که به خرید میروید سعی کنید سیر باشید و مواد غذایی را خریداری کنید که کالری کم ، پروتئین زیاد و کم حجم باشند. به این ترتیب هم اندام خوبی خواهید داشت هم سلامتی خود را حفظ میکنید.

لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.





پیشنهادات ما

Img 20180416 110730 911
آشنایی با دستگاه های موسیقی ایرانی (شکل گیری دستگاه)
Photo 2017 08 14 14 47 24
سولاریوم و نحوه برنزه شدن با آن
Pf30b079e
آشنایی با دستگاههای ایرانی (شناخت گوشه)
Arc cabbage
منوی بازگشت به مدرسه ( میکس ژامبون و کلم )
Photo 2017 07 25 12 39 52
طرز تهیه بیف مغولی اسپایسی
B r4
از بین بردن جوش های سر سیاه (قسمت دوم)

نظر شما