مفید ترین خوراکی های مناسب صبحانه

نام نویسنده : ایمان قادری         ۲۰ دی ١۳۹۵ 1

مفید ترین خوراکی های مناسب صبحانه


صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که می تواند انرژی و حس و حال تمام روز شما را تحت الشعاع قرار دهد . کارشناسان همواره پیشنهاد می کنند که این وعده ی غذایی بسیار جدی گرفته شود . اما برای صبحانه ای مفید باید چه خوراکی هایی را در نظر گرفت ؟ در زیر نگاهی خواهیم انداخت به بهترین موتد خوراکی برای وعده ی صبحانه.

مفید ترین خوارکی های مناسب صبحانه :

1- نان :

نان منبع بسیار پر باری است از کربوهیدرات ها و در نتیجه برای تامیت انرژی مورد نیاز طول روز بسیار مفیذ است . بهترین نوع نان برای صبحانه نان های سبوس دار هستند . نان های فانتزی تیره رنگ و همچنین نان سنگک از این دسته هستند . 

2- پنیر :

پنیر از جمله لبنیات محبوبی است که در عین حال مزایای زیادی نیز دارد . این ماده سرشار از پروتئین است و ترکیبش نیز با گردو و سبزیجات بسیار خوش طعم و محبوب . توصیه می شود از نوع کم نمک و کم چرب آن در وعده های تان استفاده نمایید .

3- گردو :

مغز گردو سرشار از امگا 3 هست و برای تمام افراد بسیار مفید می باشد . گردو خواص بی نظیری دارد و ترکیبش در صبحانه با پنیر و عسل نیز بسیار جذاب . توصیه می شود حداقل دو مغز گردو را در وعده ی صبحانه تان داشته باشید .


این مقاله را بخوانید :  طرز تهیه خیارشور فوری


4- عسل :

به جای استفاده از قند توصیه می شود از عسل استفاده نمایید . خواص بی نظیر این ماده ی غذایی طبیعی بر همگان آشکار است . توصیه می شود به جای مربا ها از عسل استفاده نمایید .

5- شیر :

یکی از مهمترین ماده های غذایی صبحانه شیر است . شیر منبع کلسیم است . در بین لبنیات گوناگون شیر از جایگاه رفیع تری برخوردار است . توصیه می شود در وعده ی صبحانه یک لیوان شیر به صورت سرد و یا گرم و همراه با عسل میل نمایید .

6- تخم مرغ :

تخم مرغ نیز سرشار از امگا 3 و همچنین پروتئین می باشد . تخم مرغ را به صورت آب پز ، عسلی و نیمرو می توانید مصرف کنید . نوع آب چز آن به افرادی که اضافه وزن دارند توصیه می شود .

7- کره و خامه :

از دیگر لبنیات مفید که دارای کالری بالایی می باشد کره ها و خامه ها هستند . این مواد به علت داشتن چربی و کلسترول بالا به افرادی که چربی خون بالایی دارند توصیه نمی شود . کره منبع تامین انرژی نیز می باشد . در ضمن از کره ی بادام زمینی نیز می توانید بهره ببرید .

8- عدسی :

عدس سرشار از پروتئین گیاهی است . در عین حال می تواند قند خون را نیز تنظیم کند . آن را هم به تنهایی و هم با سیب زمینی می توان مصرف کرد . ترکیب این دو یک غذای سالم و مقوی خواهند بود .

9- میوه و سبزیجات :

میوه های تازه می توانند میزان فیبر و ویتامین های مفید و بالایی را به بدن برسانند . نوشیدن آب پرتقال در کنار عدسی و تخم مرغ ، میزان جذب آهن را بالا خواهد برد . در ضمن از سبزیجاتی مثل هویج و گوجه فرنگی نیز می توانید بهره ی لازم را ببرید .

در کنار همه ی این ها بسیار دیده شده که افراد سراغ غذاهایی مثل سوسیس ها و کالباس ها نیز می روند . به علت چربی بسیار بالای آن ها این غذاها به هیچ عنوان توصیه نمی شوند . در ضمن غذاهایی این چنینی دیر هضم هستند و طول روز شما را سنگین خواهند کرد و شادابی را از شما خواهند گرفت . لطفا وعده ی صبحانه را جدی تر بگیرید ، زیرا تمام روز و فعالیت شما را تحت الشعاع قرار خواهند داد. امیدواریم که مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد .


بانک مقالات



پیشنهادات ما

Photo 2017 07 16 15 30 16
ثبت نام در ویکیوز
B r4
از بین بردن جوش های سر سیاه (قسمت دوم)
علم روانشناسی چیست؟
Photo 2017 07 25 12 39 52
طرز تهیه بیف مغولی اسپایسی
8713535460 79d140dda2 o 1
بهترین برنج اسپانیایی
Asli
مشهورترین شهر های زیرزمینی جهان(بخش دوم)

نظر شما