مفید ترین خوراکی های مناسب صبحانه

نام نویسنده : ایمان قادری 3

مفید ترین خوراکی های مناسب صبحانه


صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که می تواند انرژی و حس و حال تمام روز شما را تحت الشعاع قرار دهد . کارشناسان همواره پیشنهاد می کنند که این وعده ی غذایی بسیار جدی گرفته شود . اما برای صبحانه ای مفید باید چه خوراکی هایی را در نظر گرفت ؟ در زیر نگاهی خواهیم انداخت به بهترین موتد خوراکی برای وعده ی صبحانه.

مفید ترین خوارکی های مناسب صبحانه :

1- نان :

نان منبع بسیار پر باری است از کربوهیدرات ها و در نتیجه برای تامیت انرژی مورد نیاز طول روز بسیار مفیذ است . بهترین نوع نان برای صبحانه نان های سبوس دار هستند . نان های فانتزی تیره رنگ و همچنین نان سنگک از این دسته هستند . 

2- پنیر :

پنیر از جمله لبنیات محبوبی است که در عین حال مزایای زیادی نیز دارد . این ماده سرشار از پروتئین است و ترکیبش نیز با گردو و سبزیجات بسیار خوش طعم و محبوب . توصیه می شود از نوع کم نمک و کم چرب آن در وعده های تان استفاده نمایید .

3- گردو :

مغز گردو سرشار از امگا 3 هست و برای تمام افراد بسیار مفید می باشد . گردو خواص بی نظیری دارد و ترکیبش در صبحانه با پنیر و عسل نیز بسیار جذاب . توصیه می شود حداقل دو مغز گردو را در وعده ی صبحانه تان داشته باشید .


این مقاله را بخوانید :  طرز تهیه خیارشور فوری


4- عسل :

به جای استفاده از قند توصیه می شود از عسل استفاده نمایید . خواص بی نظیر این ماده ی غذایی طبیعی بر همگان آشکار است . توصیه می شود به جای مربا ها از عسل استفاده نمایید .

5- شیر :

یکی از مهمترین ماده های غذایی صبحانه شیر است . شیر منبع کلسیم است . در بین لبنیات گوناگون شیر از جایگاه رفیع تری برخوردار است . توصیه می شود در وعده ی صبحانه یک لیوان شیر به صورت سرد و یا گرم و همراه با عسل میل نمایید .

6- تخم مرغ :

تخم مرغ نیز سرشار از امگا 3 و همچنین پروتئین می باشد . تخم مرغ را به صورت آب پز ، عسلی و نیمرو می توانید مصرف کنید . نوع آب چز آن به افرادی که اضافه وزن دارند توصیه می شود .

7- کره و خامه :

از دیگر لبنیات مفید که دارای کالری بالایی می باشد کره ها و خامه ها هستند . این مواد به علت داشتن چربی و کلسترول بالا به افرادی که چربی خون بالایی دارند توصیه نمی شود . کره منبع تامین انرژی نیز می باشد . در ضمن از کره ی بادام زمینی نیز می توانید بهره ببرید .

8- عدسی :

عدس سرشار از پروتئین گیاهی است . در عین حال می تواند قند خون را نیز تنظیم کند . آن را هم به تنهایی و هم با سیب زمینی می توان مصرف کرد . ترکیب این دو یک غذای سالم و مقوی خواهند بود .

9- میوه و سبزیجات :

میوه های تازه می توانند میزان فیبر و ویتامین های مفید و بالایی را به بدن برسانند . نوشیدن آب پرتقال در کنار عدسی و تخم مرغ ، میزان جذب آهن را بالا خواهد برد . در ضمن از سبزیجاتی مثل هویج و گوجه فرنگی نیز می توانید بهره ی لازم را ببرید .

در کنار همه ی این ها بسیار دیده شده که افراد سراغ غذاهایی مثل سوسیس ها و کالباس ها نیز می روند . به علت چربی بسیار بالای آن ها این غذاها به هیچ عنوان توصیه نمی شوند . در ضمن غذاهایی این چنینی دیر هضم هستند و طول روز شما را سنگین خواهند کرد و شادابی را از شما خواهند گرفت . لطفا وعده ی صبحانه را جدی تر بگیرید ، زیرا تمام روز و فعالیت شما را تحت الشعاع قرار خواهند داد. امیدواریم که مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد .


بانک مقالات



پیشنهادات ما

Photo 2017 08 16 10 31 11
آموزش تزیین باغچه خانه با ابزاری ساده
چگونه میتوان هوش مصنوعی بهتری ارائه کرد
Iranfromspace 4549683649
ترین های گردشگری ایران (بخش سوم)
Png monoshelf
معرفی شرکت مونوشلف
Photo 2017 07 16 15 30 16
ثبت نام در ویکیوز
Photo 2017 08 14 15 59 19
ساخت وسایل کاربردی با شلوار لی

نظر شما