مواد غذایی چربی سوز

نام نویسنده : نگین ولدخانی         ۲۵ آذر ١۳۹۶ 1

مواد غذایی چربی سوز


بسیاری از افراد زمانی که ورزش میکنند و به باشگاه میروند ، از زیاد شدن اشتهایشان شکایت میکنند. این یک امر کاملا طبیعی است. اگر برای لاغری رژیم خاصی میگیرید و همیشه احساس گرسنگی میکنید ، بهتر است از اینرژیم دست بردارید چون این رژیم برای بدن شما بسیار مضر است.

دلیل این که بسیاری از افراد در نیمه راه تسلیم میشوند و از رژیم خود دست میکشند ، این است که رژیم سختی دارند و در کوتاهترین زمان ممکن میخواهند به نتیجه بزرگی برسند و این امکان پذیر نیس اگر هم امکان پذیر باشد پیامد های خوبی ندارد.

اگر میخواهید وزن کم کنید ، عضله سازی کنید یا چربی های بدنتان را از بین ببرید ، مسیر ساده تری وجود دارد و آن این است که مواد غذایی را مصرف کنید تا به شما در این راه کمک کند. راز این هدف ها آن است که شما مواد غذایی سالم مصرف کنید و بدانید کدام یک از مواد غذایی برای این اهداف مناسب تر است.

رژیم داشتن به این معناست که شما برای مدت طولانی هر روز و در هر وعده غذایی مراقب مواد غذایی که مصرف میکنید باشید. اضافه وزن در یک هفته پیش نیامده که در یک هفته از بین برود!!

در این مقاله به شما مواد غذایی را معرفی میکنبم که خوردن آن ها به شما در چربی سوزی کمک خواهد کرد.

مواد غذایی دارای خاصیت چربی سوزی سریع

1.چای سفید

خواص نوشیدن چای سبز برای همه واضح و روشن است. چای سبز یکی از مواد غذایی چربی سوز به حساب می آید اما تاثیر چای سفید در چربی سوزی چند برابر است. بر اساس تحقیقی که در سال 2009 درباره چای سفید انجام شد ، مشخص شد که چای سفید باعث از بین رفتن لیپولیز میشود.




2.اسفناج

ممکن است که تعجب کنید که چرا اسفناج در این لیست قرلر دارد. اما بدانید که خوردن اسفناج تا 21% باعث میشود شما کمتر احساس گرسنگی کنید. و همین باعث میشود که شما به دلیل سیر بودن کمتر به سمت میان وعده های مضر بروید. اگر در دوره وزن کم کردن بسیار احساس گرسنگی میکنید ، اسفناج زیلد مصرف کنید.


بخوانید : طرز تهیه سالاد اسفناج





3.روغن نارگیل

روغن نارگیل محصولی است که این روزها طرفداران زیادی دارد. روغن نارگیل علاوه بر تمام خاصیت هایی که دارد ، برای سلامت قلب و البته کاهش وزن بسیار موثر است. بر خلاف روغن های دیگر ، روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب مفید است که در بدن تولید سلولهای چربی نمیکند.


بخوانید : دسر رول نارگیلی 





4.شکلات تلخ

شکلات تلخ از دیگر مواد غذایی است که به چربی سوزی معروف است. همچنین برای سلامت قلب نیز مفید است. اما نباید در خوردن آن زیاده روی کرد. سعی کنید در هفته 3-4 بار از این ماده غذایی خوش طعم مصرف کیند.


بخوانید : کیک شکلاتی به روش آلمان





5.حبوبات

مطمئنا قبلا نشنیده اید که بگویند حبوبات چربی ها بدن را از بین میبرد. اما خوردن 4/3 از حبوبات (لوبیا قرمز و نخود ) باعث از بین رفتن وزن شما میشود. بهتر است از این مواد غذایی درون سالاد روزانه خود استفاده کنید.


بخوانید : طرز تهیه خوراک ماهی هالیبوت با لوبیا و اسفناج و طرز تهیه پلو مخلوط نخود و ذرت با ماهی





6.سیر

در لیست مواد غذایی چربی سوز ، سیر در صدر جدول قرار و خواص بسیار زیادی نیز دارد. اگر هم زیاد به آن میل ندارید ، اما بهتر است از این ماده غذایی در هفته 1-2 بار استفاده کنید.


بخوانید : طرز تهیه مرغ با سیر، جعفری و ریحان







از دیگر مواد غذایی چربی سوز میتوان به قهوه سبز ، گریپ فروت ، دانه های کدو تنبل ، فلفل قرمز ، کرفس ، خیار ، توت ها ، ماهی ، جو دو سر ، سیب ، سرکه سیب و ... اشاره کرد.


بخوانید : طرز تهیه سالاد اسفناج و فلفل قرمز


لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ما

Img 20180416 110730 911
آشنایی با دستگاه های موسیقی ایرانی (شکل گیری دستگاه)
Pf30b079e
آشنایی با دستگاههای ایرانی (شناخت گوشه)
Asli
مشهورترین شهر های زیرزمینی جهان(بخش دوم)
Iranfromspace 4549683649
ترین های گردشگری ایران (بخش سوم)
Photo 2017 08 14 15 59 19
ساخت وسایل کاربردی با شلوار لی
Arc cabbage
منوی بازگشت به مدرسه ( میکس ژامبون و کلم )

نظر شما