مواد غذایی چرب اما مفید

نام نویسنده : نگین ولدخانی         ۲۰ آذر ١۳۹۶ 15

مواد غذایی چرب اما مفید

شاید مقاله های زیادی در باره این موضوع با سر تیتر های "مواد غذایی چرب برای بدن شما مضر است" و از این دست مقاله هاخوانده باشید اما باید این را بدانید که مواد غذایی چرب برای بدن شما لازم است اما به مقدار معینی. این مقدار معین را میتوانید از انواع مواد غذایی چرب بگیرید اما بهتر آن است که از مواد غذایی چرب مفید استفاده کنید.

به عنوان مثال تخم مرغ کلسترول را در بدن شما افزایش میدهد اما این دلیل خوبی برای نخوردن آن نیست جون از دیگر مزیت های تخم مرغ نمیشود صرف نطر کرد. تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین میباشد که برای بدن شما لازم است. پس چه باید کرد؟ بهترین راه آن است که آن را به اندازه و در فاصله زمانی معینی مصرف کنید.

مواد غذایی چرب مفید به این معنا میباشد که خوردن آ باید باید به اندازه باشد. برای اولین بار چه کسی به شما گفت نباید گوشت بخورید به این دلیل که چاق کننده است؟؟ آن فرد هم مانند شما یکی از چندین هزار مقاله های موجود در بازار یا صفحه های مجازی را مطالعه کرده است. این که شما سبزیجات را جایگزین گوشت کنید بسیار کار معقولی است اما بدانید که گوشت هم برای بدن شما یک نیاز اساسی میباشد.

به نوع طبخ مواد غذایی چرب نیز باید توجه بسیاری کرد. گوشتی که آب پز یا بخار پز شده با گوشتی که با روغن زیاد سرخ شده است ، زمین تا آسمان در مقدار کالری و چربی تفاوت دارد.

در این مقاله به معرفی مواد غذایی چرب اما مفیدی میپردازیم که برای بدن ضروری است اما در هر چیزی باید تعادل را حفظ کرد.

((این که برای حمایت از حیوانات گوشت نمیخورید ، یک موضوع شخصی است و ما به آن احترام میگذاریم.))

5 مواد غذایی دارای چربی های مفید


1.گوشت گاو

گوشت گاو دارای چربی های مفیدی است که برای سلامت قلب و کاهش چربی شکم مفید است. همچنین دارای اسید میباشد که برای کلسترول بسیار مفید است. بهتر است گوشت گاو را با سبزیجات به ویژه بروکلی مصرف کنید تا مفید بودن آن چند برابر شود.


بخوانید : طرز تهیه بورک گوشت 




2.پنیر

خوردن پنیر به این معنا نیست که شما در هفته 5 بار پیتزا میل کنید به این دلیل که پنیر برای بدن شما لازم است و توقع سلامتی داشته باشید!!!! بلکه به این معنی است که پنیر فتا ( صبحانه ) به وقت صبح و پنیر پارمیزان را هفته ای یک یا دو بار مصرف کنید. این 2 نوع پنیر برای بدن مضر نیست و حتی لازم هم هست. پنیر پارمیزان دارای پروتئین و کلسیم میباشد و برای سلامت ایمنی بدن مفید است.


در بانک مقالات ویکیوز طرز تهیه انواع غذا ، سوپ و سالاد با پنیر وجود دارد. میتوانید برای تنوع از آن ها استفاده و غذاهای خوشمزه ای با پنیر تهیه کنید.

به این صفحه مراجعه فرمایید : طرز تهیه انواع غذاها با پنیر




3.زیتون

زیتون دارای چربی های مفید فراوانی است. مهم نیست شما چه نوع زیتونی دوست دارید بدانید که تمام انواع زیتون ها دارای خواص یکسانی هستند و برای بدن شما مفید میباشند. در روز میتوانید 5 تا 10 زیتون مصرف کنید . نگران چربی آن نباشید.


در بانک مقالات ویکیوز طرز تهیه انواع غذاها و ترشی ها با زیتون وجود دارد. پیشنهاد میکنیم آن را مطالعه فرمایید.




4.آووکادو

بسیاری از افراد از خوردن آووکادو امتناع میکنند تنها به این دلیل که ایم ماده غذایی لذیذ چرب است! اما بدانید که آووکادو دارای چربی های کفید میباشد که برای بدن هم مفید است. اما دقت کنید که همچنان در یک وعده از نصف یک آووکادو استفاده کنید و فاصله زمانی 5 روز را به زمان مصرف بعدی اختصاص دهید.




5.مغرها

زمانی که بحث سلامتی میشود ، میان وعده ها مهم میشوند. بهترین میان وعده که چربی های مفیدی دارند میتوانند مغز ها باشند. مغز گردو ، بادام ، بادام زمینی ، فندوق و پسته از مفیدترین مغزها میباشند. در روز 5 تا 10 تا از انواع نغزها به عنوان میان وعده استفاده کنید. مغزها دارای فیبر ، ویتامین e ، پروتئین و منبزیم هستند.

بخوانید : ترشی گردو و روش تهیه آن



امیدواریم مطلبی که خواندید مورد توجه شما واقع شده باشد. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


پیشنهادات ما

Photo 2017 08 16 10 31 11
آموزش تزیین باغچه خانه با ابزاری ساده
4527045
طرز تهیه سالاد هندوانه و پنیر فتا
Arducopterlike
قطعات مورد نیاز برای ساخت کوادکوپتر
Photo 2017 07 25 12 39 52
طرز تهیه بیف مغولی اسپایسی
Main
عوامل خجالتی شدن کودکان
Main
راه های کنترل خشم

نظر شما