10 مواد غذایی غنی در ویتامینk (ویتامین کا)

نام نویسنده : نگین ولدخانی         ١۵ آبان ١۳۹۶ 20

10 مواد غذایی غنی در ویتامینk   (ویتامین کا)

یکی از مهمترین ویتامین های دریافتی برای بدن ویتامین k (ویتامین کا) میباشد. افرادی که کمبود ویتامین k (ویتامین کا) دارند بیشتر دچار دندان درد میشوند. یکی از عواملی که به سالم بودن دندان ها کمک میکند ویتامین k است.کمبود ویتامین k (ویتامین کا) باعث ناراحتی های قلبی و کلاته شدن خون میشود. ویتامین k (ویتامین کا) همچنین به بدن در تامین ویتامین های مفید برای استخوان نیز کمک به سزایی میکند. یکی از مهمترین دلایل ضعیف شدن استخوان ها کمبود ویتامین k (ویتامین کا) میباشد.

مهمترین دلایل استفاده از ویتامین k (ویتامین کا) :

ویتامین k از سکته های قلبی جلوگیری میکند.

ویتامین k از ضعیف شدن و شکستن استخوان ها و دندان ها جلوگیری میکند.

مصرف ویتامین k راهی موثر برای جلوگیری از ابتلا به سرطان در بدن است.

مصرف ویتامین k برای لخته شدن زود هنگام خون موثر است که این حود از خونریزی زیاد جلوگیری میکند.

مواد غذایی موجود در ویتامین کا k


مهمترین مواد غذایی که در داشتن ویتامین k (ویتامین کا) غنی هستند عبارتند از :

1.کرفس

یک شاخه کرفس تا 15% از نیاز روزانه شما به ویتامین k را تامین میکند. کرفس همچنین دارای فولیک اسید ، پتاسیم و کلسیم است.

2. انواع کلم

مصرف یک فنجان کلم در روز تا 95% از نیاز شما به ویتامین k را تامین میکند که این مقدار همچنین دارای فیبر ، ویتامین c ، ویتامین E ، منیزیم و کلسیم است. اگر کلم ماده غذایی مورد علاقه شما نیست  این غذا را حتما امتحان کنید : میکس ژامبون و کلم

مواد غذایی موجود در ویتامین کا k

3.تره فرنگی

یکی از غنی ترین مواد غذایی در ویتامین k تره فرنگی است.مصرف یک فنجان تره فرنگی در روز تا 259% از نیاز شما به ویتامین k را تامین میکند و همچنین دارای فیبر ، پروتئین ، ویتامین های c و b میباشد. بهتر است که تره فرنگی را پخته مصرف کنید.

4.بامیه

مصرف نصف فنجان بامیه تا 43% از نیاز روزانه شما به ویتامین k (ویتامین کا) را تامین میکند و بهتر است که با برنج مصرف شود.

5.تمشک

یک فنجان تمشک تا 36% از نیاز روزانه شما به ویتامین k (ویتامین کا) را تامین میکند. همچنین تمشک دارای ویتامین E ، پتاسیم و منیزیم است.

مواد غذایی موجود در ویتامین کا k

6.اسفناج

اسفناج بهترین منبع مواد مغذی است. مصرف یک فنجان اسفناج تا 189% از نیاز روزانه شما به اسفناج را تامین میکند. اسفناج همچنین دارای مقدار زیادی آهن ، ویتامین c و کلسیم است. اگر از غذاهای تکراری که شمامل اسفناج میشود ، خسته شده اید سالاد اسفناج و فلفل قرمز ، پیتزای اسفناج و پنیر ، خوراک ماهی هالیبوت با لوبیا و اسفناج و سالاد اسفناج استثنائی را امتحان کنید.

7.هویج

یک هویج متوسط دارای 10% ویتامین k و 25 عدد کالری است. هویج بهترین مواد غذایی برای افرادی است که از رژیم خاصی پیروی میکنند.

8.فلفل تند قرمز (چیلی)

فلفل چیلی دارای ویتامین های C و A ، پتاسیم ، فسفر ، کلسیم و زینک است. یک قاشق غذاخوری پودر فلفل تند قرمز دارای 11% ویتامین k است.

9.آلو

آلو منبع قابل قبولی در ویتامین k است. مصرف یک فنجان آلو در روز تا 7% نیاز روزانه شما به ویتامین k (ویتامین کا) را تامین میکند که این مقدار دارای مقداری فیبر ، پتاسیم و کلسیم است.

10.شیر یا شیر طعم دار

نصف فنجان شیر دارای 10% ویتامین k است. این مقدار شاید قابل قبول نباشد اما شیر دارای مقدار زیادی کلسیم نیز میباشد که برای بدن بسیار مفید است. اگر خوردن شیر برای شما خوش آیند نیست پیشنهاد ما این است که سوپ قارچ و جو با شیر را امتحان کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله تغییری در جهت بهبود بخشی از مواد غذایی روزانه خود اعمال کنید. در این بخش نقطه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


پیشنهادات ما

Asli
مشهورترین شهر های زیرزمینی جهان(بخش دوم)
B r4
از بین بردن جوش های سر سیاه (قسمت دوم)
عوامل خجالتی شدن کودکان (بخش دوم)
Indian butter chicken 8
طرز تهیه مرغ کره ای هندی
4527045
طرز تهیه سالاد هندوانه و پنیر فتا
Arducopterlike
قطعات مورد نیاز برای ساخت کوادکوپتر

نظر شما